Maart = Makreel
In de maand maart is makreel de ‘Vis van de Maand’.
De gestoomde, warm gerookte makreel is in Nederland bij een breed publiek een gewaardeerde lekkernij als vis op een toastje op de borrelplank. Ook over de grenzen geniet de Nederlandse makreel bekendheid. Het overgrote deel van de makreelvangst van de Nederlandse rederijen wordt namelijk geëxporteerd naar landen buiten de Europese Unie, Amerika, Egypte, West-Afrika, de landen van voormalig Sovjet-Unie en Japan.
Maar er zijn meer redenen te noemen om wat vaker voor makreel te kiezen. Want makreel is…
LEKKER: smaakt ook heel goed in een salade, pasta, ovengerecht of gegrild.
DUURZAAM: scoort goed als het gaat om CO2-reductie.
GEZOND: hoog gehalte omega 3.
BETAALBAAR: voor slechts enkele euro’s heb je een makreel.
In deze campagne van het Nederlands Visbureau wordt de veelzijdigheid van makreel gepromoot. De campagne richt zich op een brede doelgroep, die makreel nog moeten ontdekken of de variëteit in bereiding nog niet kennen. Door makreel te verwerken in aansprekende, trendy gerechten en achtergrondinformatie te delen, maakt het Nederlands Visbureau de vissoort voor een brede groep toegankelijk.
Makreel is vet lekker en kent tal van variatiemogelijkheden: op een toastje, in een pasta of salade. En wat dacht je van lekker gegrild op de BBQ. De hele maand delen we recepten, weetjes en updates in het teken van deze vissoorten. Wat wil jij weten over kabeljauw? Laat het ons weten!
Bron: visrecepten.nl